vasárnap

Mi is a YouTube, és mire való.

A Youtube egy un. videó megosztó hely, vagyis egy olyan szolgáltatás (ingyenes), ahová feltöltheted rövid (max 10 perces) videóidat vagy böngészhetsz a tengernyi feltöltött videó között.

„Ami nem található a YouTuben, az nincs is” (nonijano)

Ez valóban így van, mert eddig még mindent megtaláltam rajta, amit kerestem, régi zeneszámokat, kabaréjeleneteket, rajzfilmeket stb. A régi jó rock kedvenceimből pl. összeállítottam egy blogot szédületes, hogy miket találtam.

Nos bármilyen terület is érdekel, a YouTubeon mindent megtalálsz. Legjobb nyitni egy saját fiókot, hasonlóan ahogy email fiókot is nyitottál. A következő bejegyzésemben erről fogok írni, azután az elemi beállításokról, majd pedig a saját videó feltöltéséről.

Hogy mire használható, ha saját videót akarsz feltölteni?

Tudod, van egy régi kínai mondás, miszerint „egy kép többet ér, mint ezer szó”, hát a videó képekből áll, a rajta elhangzottak sokkal jobban rögzülnek, mint az élőszóban elmondottak.

Ha üzleti szempontból közelítesz hozzá, akkor használhatod figyelemfelkeltésre, egy-egy ajánlat bemutatására, akár használati útmutató lejátszására.

Családi vonatkozásban, feltölthetsz filmecskéket a családodban történtekről. Nekünk pl. nemrég született kicsi unokánk és a róla készült videók nagy sikert aratnak az egész családban, ismeretségi körben.

Minden videó lehet publikus (az egész világ megnézheti), illetve kedved szerint titkosított, és csak meghívott személyek nézhetik azt meg (max 25 személy).

Ha kedvet kaptál hozzá, a következő bejegyzésben a tőlem megszokott részletességgel végigvezetlek egy YouTube fiók megnyitási folyamatán.

YouTube fiók nyitása.

2 megjegyzés:

drinktellwin írta...

Szia Janó!
Érdekes úton jutottam erre az oldalra. Tavaszi Páltól kapott levélben olvastam a linket, és legnagyobb megdöbbenésemre te néztél vissza rám. Tudod, hogy miről van szó? Mert nekem nem derült ki.
Üdv, Margit, a TNI csapatból

onlinejano írta...

Szia Margit! Nézz körül kicsit a blogban, és rájössz miről van szó benne. Nagyon kezdőknek netes tanácsok nagyon részletesen. A következő cikkem a Youtube fiók nyitásáról fog szólni.